Optegra Poznań Zabieg Lentivu

Kilka osób już wie że miałam całkiem niedawno robiony zabieg Lentivu, wiem że strona nie jest poświęcona tej tematyce, ale mimo wszystko chciała bym zapisać to jak to u mnie wyglądało.

recenzja opinia zabieg operacja Optegra poznań Lasek LASIK Lentivu korekcja laserowa cena groupon wada wzroku astygmatyzm poznań warszawa Barbara Barbara Czarnota laser czy warto cena klinika

Moja wada

Od 10 roku życia miałam wadę wzroku i powinnam nosić okulary, jednak moja wada była bardzo problematyczna oko lewe miało -3.00 a prawe 0.00, okulary sprawiały że bolała mnie głowa więc nigdy ich nie nosiłam, przyzwyczaiłam się do staniu niewidzenia. W wieku 15-16 lat zaczęłam nosić soczewki, ale też jakoś nie specjalnie regularnie. Na studiach odkryłam soczewki kolorowe i wtedy nosiłam je już trochę częściej, jednak soczewki nie są idealne do pracy przy komputerze czy też oglądania telewizji. Dodatkowym i chyba najważniejszym czynnikiem który pchnął mnie do decyzji o poddaniu się operacji były nawracające infekcje wywoływane przez soczewki, bardzo bolesne i ciężkie w leczeniu.

recenzja opinia zabieg operacja Optegra poznań Lentivu korekcja laserowa cena groupon wada wzroku astygmatyzm poznań warszawa Barbara Barbara Czarnota laser czy warto cena klinika
Ja w soczewkach

Wizyta kwalifikacyjna 

Pierwsza wizyta odbyła się we wrześniu 2016, podczas niej zostałam bardzo dokładnie przebadana, sprzęt który jest w klinice jest bardzo nowoczesny i wada która wyszła podczas tego badania to: -1.75 oraz -1.50 dodatkowo astygmatyzm jak to się ma do moich wcześniejszych badań i okularów które nie pasowały... nie wiem brak mi trochę słów. Już przed tym badaniem miałam problemy z infekcjami oczu, lekarz zalecił odczekać parę miesięcy i przez ten czas nie nosić soczewek, tak też zrobiłam. Podczas tej wizyty ustaliliśmy też że dobrą metodą dla mnie będzie LASEK. Wtedy ten zabieg kosztował 999zł za oko, zdecydowałam się opłacić go wcześniej, żeby później nie musieć już o tym myśleć. Spokojnie odczekałam parę miesięcy stosując jednocześnie krople przepisane przez lekarza.

Wizyta przed zabiegiem

Ta wizyta została zaplanowana na 3 dni przed operacją, miała to być już tylko formalna kontrola stanu oka i upewnienie się że po infekcji nie ma śladu. Jednak w trakcie rozmowy lekarz poinformował mnie o zmianie zalecanej metody z LASEK na Lentivu, Różnica cenowa między LASEK a Lentivu to 5001,00zł ;-) Gdy zapytałam dlaczego w przypadku mojej wady proponowana jest metoda Lentivu Pani doktor odpowiedziała że na drugi dzień będę mogła się malować i ogólnie jest lepsza, po tym oświadczeniu straciłam wiarę w lekarzy. Niestety nie byli w stanie podać mi żadnego sensownego argumentu przemawiającego za zmianą metody, rezultat obydwu zabiegów będzie podobny, różnica będzie w procesie rekonwalescencji, podczas tej rozmowy nie usłyszałam nic sensownego. Ustalmy jedno, możliwość malowania na drugi dzień to nie jest argument jeżeli chodzi o operacje oczu.

Dzień zabiegu

Pojawiłam się w klinice o 8:00, wszystkie badania zostały powtórzone i były jeszcze raz analizowane. byłam pierwszą pacjentka tego dnia. A za mną był już sznureczek osób w podobnym wieku, wszystko idzie bardzo sprawie prawie jak na linii produkcyjnej, moje badanie się kończy i siada kolejna osoba. Na 30 minut przed oko zostało zakropione znieczuleniem i dostałam tabletkę przeciwbólową ketonal.

Zabieg

Zaczęłam się stresować dopiero na stole gdy zostałam przesunięta pod laser, nasza głowa znajduje się w zagłębieniu więc nie bardzo jest możliwość nią ruszyć, na oczy zakładane są klamry nie musimy więc obawiać się tego czy mrugniemy w trakcie, bo nie ma takiej możliwości. Lekarz wydaje komendy w które miejsce mamy patrzeć i to jest jedyna część podczas której jest ciężko, po pierwsze działanie lasera wiąże się z polewaniem oka wodą, ja o tym nie wiedziałam i nikt mnie nie uprzedził  (wiem że to mogło być logiczne, ale ja nie wiedziałam), po drugie na chwile przestajemy widzieć i wtedy komenda patrz przed siebie nie jest prosta do wykonania. Bardzo mi pomagało to że byłam informowana o kolejnych krokach, co prawda przez lejącą się po twarzy wodę ciężko mi było wszystko dokładnie usłyszeć, jednak myślę że byłam dzielnym pacjentem. Po operacji na oczy zostały założone soczewki, dokładnie takie jak kontaktowe które miałam zdjąć następnego dnia rano. Zabieg zupełnie nic nie boli, ale dla mnie był bardzo stresujący, dużo bardziej niż cokolwiek co robiłam wcześniej. Sama operacja trwa około 15 minut. Po zabiegu zostałam zaprowadzona do pokoju w celu odpoczęcia a raczej ochłonięcia, zdecydowanie byłam roztrzęsiona, nie widzę możliwości aby po takim zabiegu od razu prowadzić auto lub nawet wrócić samodzielnie do domu bardzo przydatna będzie pomoc drugiej osoby jednak musi się ona nastawić na około 2-3 godziny czekania bo mniej więcej tyle trwał cały mój pobyt w klinice. Pierwsza noc spędziłam w uroczych ochraniaczach.

recenzja opinia zabieg operacja Optegra poznań Lentivu korekcja laserowa cena groupon wada wzroku astygmatyzm poznań warszawa Barbara Barbara Czarnota laser czy warto cena klinika
Pierwsza noc w ochraniaczach :D


Po zabiegu

Dostałam 2 tygodniowe zwolnienie lekarskie, ale jeżeli macie możliwość proście o miesiąc. Przez pierwszy tydzień nie mogłam czytać, miałam problemy z patrzeniem na monitory i telefon, praktycznie miałam wrażenie że zabieg się nie udał. taki stan utrzymywał się u mnie około 3-4 tygodni. Najgorszym momentem był powrót do pracy przy komputerze, oczy wysychały i traciłam ostrość widzenia. U mnie dochodzenie do dobrego widzenia trwało około 1,5 miesiąca.

Efekt

Czuje się znakomicie, widzę dobrze. Nie jest to idealne widzenie, ale nie potrzebuje już okularów, muszę często zakraplać oczy i gdy są nawilżone wzrok jest wręcz bardzo dobry, gdy wysychają natychmiast mam pogorszenie widzenia. Minęły 3 miesiące od zabiegu, proces gojenia to podobno rok, jeżeli nagle coś się poprawi lub pogorszy to dam znać.

Czy zrobiła bym to jeszcze raz? Zdecydowanie tak, bo teraz czuje się wolna od okularów  i nie muszę pamiętać o soczewkach. Widzę dużo lepiej niż przed zabiegiem, a wzrok się nadal zmienia, cały czas na lepsze. Od tego czasu nie wkładałam soczewek,

Lekarzem przeprowadzającym zabieg była Barbara Czarnota widziałam ją tylko chwilę przed zabiegiem i na pierwszej wizycie kontrolnej. Koszt zabiegu Lentivu dla pary oczu to 6999,00zł. Jeżeli też męczycie się ze swoją wadą polecam zapisać się na konsultacje do Optegra 


2 komentarze:

  1. Noszę okulary od 12 lat. Kilka lat temu zaczęłam nosić je na przemian z soczewkami. Nie mam jakiegoś szczególnego ciśnienia na operacyjną korekcję wady wzroku, choć wiem że moja koleżanka o tym marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja przyjaciółka też miała ten zabieg, w listopadzie chyba ;) I o ile się nie mylę, to u tego samego lekarza była. Też jest zadowolona, bo miała bardzo dużą wadę, choć jednego oka nie udało się "wyleczyć" całkowicie, to teraz widzi świetnie bez okularów :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 hola paola , Blogger